14 Sfaturi pentru a evita risipa alimentară din restaurante

         Ce întelegem prin risipă alimentară? Resturile rămase în urma gătirii sau marfa care ajunge să se strice nu sunt singurele surse, să nu uităm de preparatele care  ajung să nu fie consumate de către cliențI, ce măsuri putem lua pentru a ameliora aceaste probleme? Combaterea risipei alimentare este necesară nu doar pentru a reduce din pierderile afacerii tale, cât șI pentru proejarea planetei. Când arunci măncare la gunoi, te gandești la banii pe care ii pierzi, dar uităm de toate resursele folosite pentru a produce acel produs, arunci mai mult la gunoi decât îțI imaginezi. Aruncarea la gunoi a produselor organice împreună cu elemente reciclabile, vor îngreuna sortarea lor.

Materia organică nu are loc în coșul de gunoi, iată ce măsuri poțI lua pentru a evita risipa, ajutându-țI atât afacerea, cât șI mediul înconjurător:

1.De unde ne aprovizionăm șI cum? Presupunem că ai nevoie de roșii, în loc să comanzi zilnic la prețul de 12 ron/kg, preferi să comanzi doar săptămânal, o cantitate mai mare pentru prețul de 9 ron/kg, dar dacă ajungi să arunci 30-40% din marfa mai ieftine, poțI considera că a fost o alegere profitabilă? Stocurile mai mici șI produsele calitative, vor ține ordinea în bucătărie.

  1. Verifică marfa cu atenție. Verifică produsele înainte de a le accepta, astfel nu riști să te aprovizionezi cu marfă pe care să nu o poțI folosii.
  2. Depozitarea. Fiecare materie primă necesită o diferită temperatură, însă, toate necesită un loc uscat șI curat, astfel previi dezvoltarea ciupercilor șI a bacteriilor care îțI pot duce la stricarea produselor, cât șI la îmbolnăvirea clienților sau a angajaților.
  3. Principiile fefo (first expired – first out) / fefo (first expired – first out). Folosește prima dată ingredientele mai vechi șI lasă-le pe urmă pe cele proaspete, dacă optezi pentru a comanda stocuri limitate șI bine calculate, sortarea lor va fi mult mai simplă.
  4. Evită curățarea excesivă a produselor. Asigură-te că angajații tăI pregatesc ingredientele în cel mai eficient mod, oferă-le training șI echipamente de calitate pentru a nu arunca mai mult decât este nevoie.
  5. Reutilizează ce se poate. Diverse resturi precum coaja de la citrice, se poate reutiliza pentru plating, uită-te în jur șI vezi cum poțI reinventa resturile. Pâinea uscată în condiții optime pentru a evita mucegaiul, poate deveni un ingredient pentru multe rețete ori se poate transforma în pesmet sau crutoane. Din resturile exterioare de la legume poțI fierbe o supă pe care să o folosești pentru prepararea unui sos ragu. Internetul este plin de rețete sau metode pentru reutilizarea cu bun simț a produselor.
  6. Mărimea porțiilor. Bucătrul a finalizat comanda, cu produse selectate, risipa nu se termină aici deoarece farfuria se va întoarce înapoi în bucătărie, iar mâncarea neconsumată rămâne în grija restaurantului, ce facem? Porții mai mici, în special pentru copii, trebuie să fie disponibile în meniu, nu toată lumea consumă aceeașI cantitate de mâncare, iar acest fapt trebuie să fie luat în considerare. Deasemenea, oferind mai puțină pâine, va încuraja clienții să consume mai mult din preparat.
  7. Gătitul în cantitățI mai mici. Optează pentru gătirea preparatelor mai des dar în cantitățI mai mici, decât prepararea lor în cantitațI mari, riști ca mâncarea să nu ajungă să fie risipită șI nu servită.
  8. Gunoiul unuia este comoara altuia . Există hypermarket-uri care vând/donează legumele șI fructele perisate gradinilor zoo, poțI acționa similar ajutănd oameni din mediul rural care cresc animale oferind fructe șI legume pentru erbivore sau oase pentru câini.
  9. Compostează. Exista firme specializate care vor venii la ușa restaurantului tău pentru a colecta aceste deșeuri. Singura ta grijă este să te asiguri că selectarea lor a fost făcută în mod corect.
  10. Meniu minimalist. AțI auzit cliențI întrebând care este cel mai popular preparat? Cel mai popular preparat, este șI cel mai proaspăt în ochii clientului. Un meniu vast, care îmbină prea multe bucătării ale lumii va avea produse mai puțin populare, iar ingredientele folosite pentru acele preparate vor sta un timp îndelungat depozitate până vor fi servite, optează pentru un meniu minimalist pentru care poțI folosi ingrediente comune.
  11. Minimalism, dar ce zici de ceva special? Oferă clienților o zi din săptămâna un preparat care nu se află în meniu, poțI decide preparatul ales în funcție de produsele de care trebuie să scapi cât mai repede.
  12. Meniu în funcție de senzon. Legumele șI fructele de sezon, nu doar că vor fi mai ieftine șI mai ușor de obținut, dar vor avea șI o calitate bună reducând cantitatea risipită.
  13. Meniu transparent. Un meniu lipsit de o listă completă a ingredientelor folosite, poate duce la cliențI nemulțumițI dacă ei constată că preparatul conține ingrediente pe care aceștia nu le agreează. Adaugarea unor condimente simple precum scorțIșoara sau rozmarin pot face un client să nu consume preparatul.

    Comments are closed

    CONTACT ECHIPRO

    Utilaje profesionale

    ARTICOLE

    Articolele noastre
    Toate articolele

    CONTACT ECHIPRO

    TERMENI ȘI CONDIȚII

    Termeni și Condiții Politica de confidențialitate Politica de Cookies
    echipro-echipamente-profesionale
    echipro-echipamente-profesionale

    INFORMAȚII

    ARTICOLE

    Toate articolele
    Supplier Akt SRL © 2025. All Rights Reserved. Design and Development by Highsoft Solutions